logo
ArEn

نتایج جست و جو:

8

تعداد نتایج:

8

مرتبط ترین ها

به روز ترین ها

پر بازدیدترین ها

پر دانلودترین ها

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

نوع دسته بندی

متن کامل

بررسی تأثیر عوامل اقتصادی بر حجم سپرده‌های بانک‌های خصوصی منتخب در ایران

کلیدواژه: درآمد سرانه واقعی ؛ سپرده جاری و قرض الحسنه ؛ سپرده های بلند مدت ؛ نرخ تورم

نویسندگان: صفری، سعیده ؛ رافتی، مریم

ناشر: اقتصاد مالی

پژوهش حاضر به بررسی نقش عوامل اقتصادی و بانکداری الکترونیک بر حجم سپرده های بانک های خصوصی منتخب (بانک اقتصادنوین، سامان، پارسیان، پاسارگاد و ملت) طی دوره زمانی 1386 لغایت 1393 می پردازد. بدین منظور سپرده ها به دو بخش قرض الحسنه و جاری و سپرده های بلندمدت تقسیم و از روش داده های ترکیبی در برآورد مدل... ادامه

سال:1398

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی رابطه‌ی قرض و شرط

کلیدواژه: بدهی ؛ ربا ؛ شرط ؛ قرض

نویسندگان: احسانیان، سعیده

ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی شهید مطهری

... ادامه

سال:1392

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی تأثیر اعتماد به برند بر انگیزه مشتریان برای سپرده‌گذاری در مؤسسات قرض‌الحسنه خصوصی با میانجی‌گری وفاداری به برند (مورد مطالعه: مؤسسه قرض‌الحسنه انصارالمهدی شهرستان بشرویه)

کلیدواژه: اعتماد ؛ انگیزه ؛ نهاد قرض الحسنه

نویسندگان: صفری نادری، مرتضی

ناشر: موسسه آموزش عالی پیروزان، دانشکده علوم انسانی

بسیارى از عقود در فقه دلیل خاص دارند، افزون بر این، ادله عامى نیز وجود دارد که همه عقود را در بر مى گیرد و مستند استنباط احکام و شروط عقود و قراردادها در فقه است یکى از این ادله عام آیه شریفه «تجارة عن تراض» است که محتواى این مقاله بر محور آن در چهار مبحث ساماندهى شده است در مبحث اول نکات ادبى الفاظ... ادامه

سال:1398

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

چگونگی عدم تحقق معمای خست در جامعۀ اسلامی از دیدگاه قرآن کریم

کلیدواژه: اقتصاد ؛ قرآن ؛ مصرف قوام ؛ معمای خست

نویسندگان: خادم علیزاده، امیر ؛ صفری، محمد

ناشر: تحقیقات مالی اسلامی

یکی از مباحث اقتصاد کلان، معمای خست می‌باشد. کینز در این معما نشان داد که پس‌انداز بیشتر، همواره مفید نیست. یعنی در شرایط رکودی (کمتر از رشد بالقوه) و با فرض تبعیت سرمایه‌گذاری از درآمد ملی، پس‌انداز بیشتر موجب پس‌انداز حتی کمتر از مقدار اولیه آن می‌شود. از سوی دیگر آموزه‌های اسلامی، مسلمانان را از ... ادامه

سال:1392

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی نظریه ودیعه گذاری مالیّت در سپرده های بانکی

کلیدواژه: ایداع مالیت دین ؛ بانکی ؛ سپرده ؛ قرض ؛ ودیعه

نویسندگان: علیشاهی قلعه جوقی، ابوالفضل ؛ لطیفی، سیده سعیده

ناشر: دانش حقوق مدنی

یکی از مهم­ترین ارکان اقتصادی هر کشور، بانک­های موجود در آن کشور است؛ که عمدۀ مسائل اقتصادی آن را به انحاء مختلف بر عهده دارد. حفظ سرمایه­ها و ذخایر پولی مردم - در بانک سپرده گذاری می­شود- اصلی­ترین وظیفۀ بانک و هم چنین منبع گردش امور مالی بانک­ها می­باشد. در قانون مدنی، ماهیّت این سپرده­ها به طور و... ادامه

سال:1392

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

برآورد تابع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران با رویکرد اقتصاد اسلامی

کلیدواژه: اقتصاد اسلامی ؛ آزمون همگرایی باند ؛ سرمایه گذاری بخش خصوصی ؛ مدل تصحیح خطابی نامقید

نویسندگان: کامران پور، سعیده ؛ زراءنژاد، منصور ؛ ابراهیمی، صلاح

ناشر: معرفت اقتصاد اسلامی

تشکیل سرمایه یا سرمایه گذاری برای حفظ رشد اقتصادی مهم است. به همین دلیل، شناخت عوامل تأثیرگذار بر سرمایه گذاری، به رشد آن کمک می کند. اسلام نیز به این مقوله توجه بسیار داشته و با عنایت به این موضوع، اقتصاددانان با گرایش اقتصاد اسلامی، به دنبال میزان و چگونگی تأثیرگذاری مباحث اقتصاد اسلامی، بر میزان ... ادامه

سال:1399

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی کارایی شعب بانک‎ها و تعیین عوامل مؤثر بر آن (بررسی موردی شعب بانک سپه استان تهران)

کلیدواژه: بانک سپه ؛ تابع هزینه ؛ شعب بانک ؛ کارایی

نویسندگان: الوانی، سید مهدی ؛ جندقی، غلامرضا ؛ رئیس صفری، مجتبی

ناشر: مدیریت دولتی

این پژوهش به‎دنبال برآورد کارایی شعب و تشخیص عوامل مؤثر بر آن است. داده‎های مورد بررسی، آمار و ارقام 52 شعبه‎ی مختلف بانک مورد نظر در بازه‎ی زمانی (1386-1384) است. برای این کار، در این پژوهش از تابع هزینه‎ی مرزی با استفاده از روش حداکثر درست‎نمایی (ML) استفاده شده است. مدل‎های مورد استفاده در این پژ... ادامه

سال:1391

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

تجزیه و تحلیل ارزش بلندمدت مشتری (CLV) به منظور بخش‌بندی و مدیریت سودآوری مشتریان مورد مطالعه: یکی از بانک‌های تجاری ایران

کلیدواژه: ارزش بلندمدت مشتری (CLV) ؛ بازاریابی ارتباطی (RM) ؛ بخش بندی مشتری ؛ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ؛ مدیریت سودآوری مشتریان

نویسندگان: آذر، عادل ؛ خدادادحسینی، سید حمید ؛ صفری کهره، محمد

ناشر: پژوهش های مدیریت در ایران

به همان میزان که پارادیم بازاریابی تکامل پیدا می کند، توجه به روابط بلندمدت با مشتری نیز اهمیت می یابد. امروزه غالب شرکت ها و مؤسسات در سطح جهان، اعم از تولیدی و خدماتی به طور فزاینده ای درآمدهای خود را از راه ایجاد و حفظ رابطه بلندمدت با مشتریان خود کسب می کنند. حرکت به سمت بازاریابی مشتری- محور هم... ادامه

سال:1393

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

دسته بندی

متن کامل